GZDoom, ZDoom, Doom builder

Ez az oldal az elfeledett Doom nevű játékban rejlő szinte folyamatosan megújuló lehetőségeket próbálja népszerűsíteni. Gondoltad volna, hogy akár az egész játék 3D modelleket és nagy felbontású textúrákat is tud használni? Ez csak a kezdet!

Doom Builder

A Doom Builder ugyebár az a program, amivel pályákat tudunk szerkeszteni. No nézzük mit tudunk, a legalapvetőbb információkat leírom, amik kellhetnek az elinduláshoz.

doombuilder_tutorial1.png

 

1.  Game Configuration

 Itt az adhatod meg, hogy mely játék konfigurációjához igazodóan akarsz pályát szerkeszteni. Nyilván nem érted, szóval például oda van írva, hogy Doom II, akkor a Doom 2-vel a Doom 2-t tudod szerkeszteni, mert maga az a játék az doom 2-s. Én a Doom 2 konfigurációt nem szoktam használni, mert számomra elavult, szinte senki se használja, kivéve akinek szándéka kompatibilissá tenni a pályáját az összes sourceporttal (szinte). van olyan, hogy keverve vannak a konfigurációk, például: Doom in Doom format, Doom in Hexen format. Ezek azt jelentik, hasznos, ha keverve van kettő, több a lehetőség. Elé van írva sokszor, hogy ,,Skulltag'' vagy ,,ZDoom''

pl. ,,ZDoom Doom in Doom format''

Hát pontos magyarázatot nem tudok adni, én mindig a ZDoom - Doom in Hexen formatot vagy a Skulltag - Doom in hexen formatot használom, azok a legjobbak szerintem. Le is lehet 1-2 konfigurációt tölteni a netről (pl. GZDoom) de nagyon nem fontos. a Különbség a konfigurációk között, hogy másképp működnek, de az eredmény ugyanaz. Pl. Doom 2 konfigurációban másképp kell ajtót csinálni mint ZDoom - Doom in Hexenben (vagy Doom in Doomban)

2. Level name

Ide akármit írhatsz, célszerű számozni őket, de óvatosan. A játék sorba veszi a pályákat valahogy így: MAP01 MAP02 MAP03 MAP04... vagyis, ha azt írod ide be, hogy MAP01 akkor ez lesz az első pálya. Ha azt írod ide be, hogy MAP02 akkor ez lesz a második pálya. Ha azt írod ide be, hogy JOSKA akkor ez lesz a JOSKA pálya, csak konzolból lehet hozzáférni, vagy pedig beállítod a WADodban vagy PK3-adban, hogy a MAP03 után a JOSKA jöjjön, mondjuk Slade-del, de nem ajánlom. a legegyszerűűb, ha beírod mindig, hogy MAP01.

Ha a második pályát csinálod, és MAP02 a pályád neve, rá akarod menteni egy régebbi pályára, hogy egymás után következzenek, azt is megteheted, úgy kell elmenteni, hogy mentéskor: File -> Save map into

így egy fájlba mentődik a két pálya.

3. Resources ''Alapanyagok''

Ide a pályához szükséges wadokat illetve pk3-akat kell betallózni, akármit berakhatsz, pl. egy fájlt amiben új szörnyek vannak, de a legfontosabb, ami nélkül nem indul a játék, hogy berakj egy darab IWADot, ami általában a Doom2.wad de akár a Heretic is lehetne.

 

Most pedig szabadon engedlek. Szárnyalj szárnyaidon, vitorlázz hajódon a kreativitás tengerén. Engedd szabaddá a fantáziádat, vagy másolj le valamit, én például a szobát, amiből ezt a szöveget is gépelem, mindet, az egész szobát megcsináltam egy pályaként, de nem volt egy egyszerű, sok-sok 3D Floort raktam, hogy élethű asztalt, és szekrényt csináljak.

Ha bármi speciálisat akarsz, nézz szét a neten, a doom wikipédián, a youtube-on például, hogy hogyan kell ajtót csinálni, 3d floort(emeletet magyarán), átlós talajt (slope), liftet, teleportot, minden ott van az internet többi részén.

 

Az alkotó.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 2
Heti: 15
Havi: 44
Össz.: 5 425

Látogatottság növelés
Oldal: Doom Builder (2)
GZDoom, ZDoom, Doom builder - © 2008 - 2024 - gzdoom.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »